DHL Kargo Uçağı Kazası | 7 Nisan 2022 Kosta Rika'da Uçak İkiye Ayrıldı! - Uçuş Raporu

DHL Kargo Uçağı Kazası | 7 Nisan 2022 Kosta Rika'da Uçak İkiye Ayrıldı!

DHL Kargo Uçağı Kazası | 7 Nisan 2022 Kosta Rika'da Uçak İkiye Ayrıldı!



DHL Kargo Uçağı Kazası 7 Nisan 2022 Uçuş Raporu




DHL tarafından işletilen bir Boeing 757-200 kargo uçağı, Kosta Rika'nın Juan Santamaria uluslararası havaalanına dramatik bir acil iniş yaptı, pistten kaydı ve kuyruğunu kaybederek ikiye bölündü.


Deutsche Post AG'nin bir parçası olan DHL, mürettebatın zarar görmediğini ve bir üyenin önlem olarak tıbbi muayeneden geçtiğini söyledi.


Kosta Rika gazetesi La Nacion'dan alınan görüntülerde, üzerinde DHL logosu bulunan sarı bir uçak, pistin yanındaki çimenlik bir alana indiği yerde yangın söndürme köpüğüyle kaplıydı. Fotoğraflarda kuyruk kopmuş ve bir kanat kırılmıştı. Kosta Rika sivil havacılık otoritesi müdür yardımcısı Luis Miranda Munoz, uçağın hidrolik sistemde bir arıza olduğu anlaşılınca Guatemala'ya bağlı olduğunu söyledi.

DHL Kargo Uçağı Kazası 7 Nisan 2022 Uçuş Raporu



Sorunun pilotun kalkıştan kısa bir süre sonra acil iniş talebinde bulunmasına neden olduğunu söyledi. Bir Boeing Co sözcüsü, soruları soruşturma makamlarına erteleyeceğini söyledi. DHL ve havalimanı yetkilileri, operasyonları etkilemediğini söyleseler de, uçağı taşımak için birlikte çalıştıklarını söyledi.


DHL, "DHL'nin olay müdahale ekibi etkinleştirildi ve ne olduğunu belirlemek için ilgili makamlarla bir soruşturma yürütülecek!" dedi. Havalimanı işletmecisi Aeris, başkent San Jose'nin eteklerindeki havalimanının yerel saatle 15:30'da, kazadan 5 saat sonra pistin tekrar açıldığını dile getirdi. Aeris, yaklaşık 8.500 yolcu ile 57 ticari ve kargo uçuşunun kapanmadan etkilendiğini söyledi.
DHL Kargo Uçağı Kazası 7 Nisan 2022 Uçuş Raporu


Telsiz Kayıtları

 

Torre Coco Control. J0S7216, MAYDAY MAYDAY MAYDAY, tenemos problemas de Sistema hidrâulico izgulerdo, tenemos dos almas a bordo, tenemos dos horas treinta de combustible, haciendo holding sobre la posiciön PARZA uno tres mil (13.000 pies) como mercancias peligrosas tenemos liguido corrosivo, vamos a preparar nuestra aeronave para poder hacer un aterrizaje de emergencia.


Juliet Oscar Sierra 7216 recibido. Finalizando ese patrón, autorizado directo TOMAS para la aproximación ILS DME Zulu pista 07, descienda para 9000 pies.


Continuar a 9000 pies y vamos a preparar la aeronave para aterrizaje. tenemos...problemas para la configuración...la aeronave no va a poder ser modificada... (ininteligible)


Recibido JOS7216, notifique cuando listo a efectuar la aproximación, la pista... elcampo estará libre para usted.


Muy Agradecido, iniciamos nuestra configuración y reportamos listos a aproximación.


Muy buenos días, JOS7216, continua contacto radar, notifique listo para la aproximación.


notificamos cuando listo, JOS7216.


Coco, el Julieta Oscar Sierra 7216, listos a iniciar aproximación.


Juliet Oscar Sierra 7216, en el próximo viraje por su izquierda intercepte radial 251, INBOUND.


Posterior a viraje a 251 INBOUND el JOS7216.


Affirmativo.


...ILS Zulu pista 07, descienda para 8000 pies sobre TOMAS, continúe el descenso según publicado.


Estamos autorizados al ILS a la pista 07... continua... y sobre
TOMAS... según lo publicado... 7216.


Affirmativo.


...7216, descienda para 8000 y según publicado pasando TOMAS contacte torre 118,6, muy buen día.


Muchas gracias y pasando TOMAS 18.6, JOS7216


Affirmativo.


Torre Coco, muy buenos días, nuevamente el JOS7216, establecidos en el localizador, iniciando aproximación ILS-Z a la pista 07, 7216


JOS7216, Coco Torre, pista 07, viento 250 grados, 10 nudos,
QNH 3004, pista 07 autorizado para aterrizar.


y para JOS7216, los servicios de emergencia están debidamente notificados para su llegada


Muy agradecido, caballero

2 yorum

© Uçuş Raporu | Her Hakkı Saklıdır